lördag 30 augusti 2008

Sakta men säkert

Vår badrumsrenovering framskrider sakta, men säkert.

Idag har vi köpt en ny golvbrunn, golvspånskiva och gipsskivor.
Vi har beställt klinkers, som vi kan hämta i början av nästa vecka. Det är blått och heter Oslo Blue.
Värmeslingor och flytspackel köpte vi för några veckor sedan.

Vitt kakel blir det på väggarna i duschutrymmet och en bård i blå mosaik. Vid hade lite extra tur med mosaiken, jag bad killen i kakelbutiken hämta en matta med mosaik, så att vi kunde jämföra den med Oslo blue. och det såg jättefint ut, men just den mosaikmattan hade några spruckna bitar. Vi bestämde oss för att köpa två sådana mattor och han gick ut på lagret för att hämta dem.


När han kom tillbaka visade det sig att de också hade några spruckna bitar, och besvärlig kund som jag är, påpekade jag att de också var trasiga - jag skar mig dessutom på en av flisorna, så att det började blöda. Och han fick gå ut en tredje gång.

Gissa vem som såg till att vi fick all tre mattor med några trasiga bitar på köpet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är så typiskt :) När amerikanerna skulle ha stämt dem så prutar du istället :)
Sitter och skriver på projektrapporten... men måste ta en liten, liten paus. Fast det är lite stressigt just nu så känns det ändå bra att den är undanstökad sen på tisdag...

Anonym sa...

En ny kvinnlig Ernst?!

Ha en bra kväll, Ullan!
Kram, Fighter

Cloetta sa...

Åh så snyggt det kommer att bli!
Säg till när det är klart så kommer jag och inviger!
Kram!

Ulla PE sa...

Julia: här i landet är det inte så många som stämmer företag så där som man kan läsa att de gör i Amerika. Bättre då att pruta lite istället :-)
Fighter: Haha! Men jag gillar ju detta! Läser in mig på de nya bestämmelserna gällande våtrum och klurar ut hur alla delar till golvbrunnen ska placeras. sen går jag ju barfota - precis som Ernst!
Cloetta: Jamen, naturligtvis! Sen sitter vi på badrumsgolvet och dricker champagne!