torsdag 7 augusti 2008

Överraskningsfest

Var på en fantastiskt rolig 50-årsfest i Göteborg igår. Det var Ingo, solist i YaYaMen som fyllde 50 år och hans familj och några av hans vänner hade bjudit in kanske 150 personer till gamla Reveljen. Och Ingo visste ingenting, han trodde att hans skulle på födelsedagsmiddag med sin fru och sina döttrar och när de kommer in i restaurangen stämmer Patricia Page and the Prophets upp med ett svängigt HAPPY BIRTHDAY i rummet intill, där vi alla står och väntar. Ingo försågs med ögonbindel och när den togs bort stod han inför ett hav av vänner. Mäktigt! Det var många musiker på plats och det blev otroligt mycket skön musik. Punkbandet Civil olydnad var också där och jag kan inte säga att det precis är min musik de spelar. Men det var något rörande över deras ungdomliga ilska och energi. Budskapet dränkte de däremot själva, det gick inte ens att höra om de sjöng på svenska eller engelska.

Dansade till klockan halvett. Idag är jag lite seg. Men glad.

Men på väg till festen hände något obehagligt: satt i spårvagn 11 på väg mot Saltholmen och ser hur en bil kommer väldigt nära spårvagnen och sen kör den i full fart rakt in i oss! Det skrällde till rejält och spårvagnschauffören meddelade att han var tvungen att köra uppför backen, men sedan måste vi stiga av och några var chockade och polisen kom ju förstås. Det var en rejäl buckla i spårvagnen, men jag såg aldrig hur det gick för bilen. Minns hur jag under studietiden i Helsingfors såg en man krossas till döds under en spårvagn, rakt framför mig. Det var vinter och snön färgades röd.

3 kommentarer:

Cloetta sa...

Åh, vilket party!

Låter verkligen som en höjdarfest! Så roligt!

Värre med bilisten - otäckt! Det kunde ju gått riktigt illa, står det inget i lokalpressen om olyckan? Självmordsförsök mot spårvagn? Borde finnas säkrare sätt om det är det det handlar om. Hu!

Hoppas att du har det bra, saknar dig ♥

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Kul med fest! Läskigt med kollisionen. Allt väl?

Anonym sa...

Kolla Ullan! Nu har jag hittat hit! Men vet du vad...jag saknar dig i vk!! Kan du inte lägga på dig några kilon och komma tillbaka???
Nähä...inte det!
Okej!
Då får jag väl hälsa på här i stället då.

Kram på dig och så dansar vi vidare genom livet:-)