söndag 14 september 2008

Äpplemuffins


Igår kväll hade vi säsongens första filmbar på biografen. Vi såg den franska filmen Två kvinnor (Dans la vie), en fin liten film om en annorlunda vänskap. Skönt, långsamt tempo och på något sätt amatörmässiga skådespelarprestationer, som snarare gjorde filmen trovärdig än dålig.

Insåg att det finns minst fem(!) filmer, som heter Två kvinnor på svenska. Undrar varför de då valt att låta också denna film ha den svenska titeln?

Idag hade vi besök av Lennarts syster med man. De bor i Kil, i Värmland, och vi ses jättesällan. Vi bjöd på lunch, jag hade gjort två pajer och en sallad och till kaffet bakade jag äppelmuffins, efter ett recept jag hittade här. Jättegoda och saftiga blev de!

1 kommentar:

Cloetta sa...

Tycker att dina muffins var snyggare än de på Allt om Mats hemsida. Jag har bakat både äppelkaka och björnbärskaka, barnen äter för fullt!

Njuter av finlandssvenskan. "Tända på" tv:n... Har också lärt mig att "gå på länk" av Kaisa. Fast med halsont och sjuka barn har det inte blivit så mycket länkande senaste veckan.