söndag 7 december 2008

En vecka gammal

En vecka gammal blir han i natt, lille Albin. När vi kom låg han och sov:


Men efter en torr blöja och ett litet besök i mjölkaffären (mammas bröst), piggande han till. Han är så söt så det nästan inte är sant:

Första gången i morfars famn:

Och sen lite posering med bonusmormor, eller mormor2, som Albins pappa sa:


Och ja, kläderna jag stickade passade finfint. Däremot lyckades vi inte få några skarpa bilder med honom i utstyrlsen. Vi lät bli att ta bilder med blixt, vilket betyder att viftande armar = suddiga bilder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart - vad fina ni är hela bunten! Och tänk att han redan har blårandigt, lille skrutten!

Sedan är det faktiskt så att fötterna på de små kan vara väldigt olika stora. Min minsting fick ett par strumpor som givaren sa "de är ju så små o ändå sitter de löst på fötterna" - pyttsan - de var nästan för små för min storfotade son!

Minns också förste sonens fötter. Den nyförlösta mamman i sängen bredvid utbrast alldeles förvånad "så stora fötter han har"!

Ulla PE sa...

Anni: jag minns att fötterna kan vara väldigt olika stora, men jag resonerade som så att det som går på en åttaveckorsbaby borde gå på en nyföding.

När Julia föddes sa pappan till den nyförlösta mamman i sängen bredvid bredvid: "Oj, vi glömde att göra ögonbryn till vår!"

Albin har inte speciellt markerade ögonbryn heller och väldigt ljusa ögonbryn. Han kan ju bli rödhårig, som släkten på sin mammas sida!

Anonym sa...

Åh, så söt och fin han är! Och extramormor är så vacker hon också :-)

Stora fötter, nja min lilla skrutt hade nog stl 11 eller 12 när hon föddes, lilltårna var inte mycket större än kommatecken. Men rödhårig var hon, precis som vi skojade om innan, och med ett utstående öra.

Grattis till nytillskottet!

Anonym sa...

Kära hjärtanes vilken goding!!!!