måndag 29 december 2008

Mellandagar

Mellandagarna bjuder på lite välbehövlig vila, god mat och trevligt umgänge med släkt och vänner. Julia kom på Annandagen och dagen därpå kom Albin med föräldrar på besök, Albins första besök i Tollered var det och så långt (ca 40 km) hade han aldrig tidigare åkt bil. Här i bonusmoster Julias famn, för första gången:

Nu har han hunnit bli fyra veckor gammal och har förstås vuxit en del. Och hans hår har blivit längre! Ibland såg han ut att vara rödhårig, som sin mamma, ibland verkade det mörkt, som pappas hår.

Vi åt o-julaktig mat: honungs- och citronbakad lax med sparris, ris och saffranssås och efteråt en kryddig yoghurtpannacotta med hallonsås. Julklappsutdelning blev det också, vi fick bl.a. en flaska italienskt vin, som ska avnjutas vid något trevligt tillfälle och av Julia fick jag de här handgjorda, fantastiskt fina tovade tofflorna:

Nu sitter jag och bläddrar i en av mina andra julklappar, Anna och Fanny Bergenströms Under valnötsträdet, och funderar på vad vi ska äta på nyårsafton...

2 kommentarer:

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Ett valnötsträd växer bredvid parkeringen på jobbet...Gott slut!

Anonym sa...

Hur kunde jag missa att du skrivit så mycket som jag inte läst? Låter som om du haft en riktigt härlig jul, det har jag också. Har lite svårt att komma igång igen, tycker att man precis börjar få ordning på sig så är det dags för nyår och oordning igen...

Ska göra ett nytt försök idag. Snart.
Måste laga lunch till killarna nu, själv har jag nyss ätit frukost.

Men solen skiner! Härligt!