torsdag 19 mars 2009

Besök i Lygnared

Jag var på årsmöte i Lygnareds förening igår. Inte för att jag är medlem i föreningen, utan för att jag var kvällens underhållning. Jag var ombedd att prata om Tollereds Biograf, vilket jag ju gärna gjorde.

Jag började med att beskriva mitt första möte med bion, när den var ganska nystartad och jag ännu inte bodde här; jag berättade att jag träffat en man från Tollered och att jag besökte honom och vi gick på bio. Och det visade sig att det inte var vilken bio som helst! Sen berättade jag om verksamheten och föreningen, visade lite tårtdiagram och avslutade med en personlig koppling till bion, (faktiskt inspirerad av Annis kommentar till artikeln om mig i Lerums Tidning): "För kärlekens skull".

En tacksam uppgift var det, folk var så glada och intresserade.
Och en gammal farbror kom fram efteråt och sa att jag talar så TYDLIGT.
Och så har jag en så vacker dialekt.

Dessvärre missade jag filmen Frozen River, som gick på vår bio igår kväll, och som jag hade tänkt se, men jag fick ju smörgåstårta på årsmötet istället!

Idag skiner solen och igår blev jag klar med en översättning; dead-line är fredag nästa vecka.
Här går det undan!

1 kommentar:

Anni sa...

Jamen jag säger ju det: stackars karln vara bara det redskap du behövde för att finna ditt livs kärlek: biografen!
;-)

Jo, jag matar fåglarna, ekorrarna o en o annan råtta...