söndag 14 juni 2009

Albins dop

Idag har vi varit på Albins dop. En jättefin dag var det och Albin skötte sig exemplariskt och solen sken. Dopet hölls i Billdals kyrka, en kyrka från 1992 och den står som ett sjömärke i havsviken. Två barn var det som döptes denna förmiddag och prästen gjorde något som jag aldrig tidigare upplevt på barndop (och jag har varit på ganska många...): han lyfte upp barnet, högt i luften. Det tyckte Albin var jättekul:


Här med mamma och pappa

En glad gosse i pappas famn

Albin med mamma, mormor och mormorsmor


Moster Klara gullar med gullgossen

Albin i Signes famn

Signe hjälper moster Liv att äta upp kakan

Signe med sin mormorsmor

och Signe och jag

Idag blev det mest bilder, nu måste vi åka iväg och handla; i morgon kommer Lennarts elever hem till oss på trädgårdsfest och jag ska baka pajer i långa banor. Hoppas solen skinit på er alla idag!

7 kommentarer:

julia sa...

Vad trevligt att se bilder från dopet :D

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Fina bilder! Dottern lyftes på samma sätt om jag minns rätt!

Öbon sa...

Vilka fina bilder!

Så gjorde prästen som döpte min lilla skrutt, lyfte henne högt i luften. Kanske ett nytt grepp i kyrkan?

julia sa...

Det där med att lyfta upp barnet sådär kanske är inspirerat av Lejonkungen... :)

Anni sa...

oj, kan inte låta bli att sjunga på intro-sången till Lejonkungen efter att ha läst Julias kommentar...

Artista sa...

Vad fina ni är - allihopa. Så mysigt att få se bilder.

Öbon sa...

Du är utmanad! Se min blogg, eller Annis :-)