fredag 19 juni 2009

Jag blev utmanad!

1. Hur gammal är du om fem år?52. Det låter mycket, men det tycker jag förmodligen inte sen.
2. Vem var den sista du träffade?Senast var Lennart. Jag förflyttade mig från soffan, där han fortfarande sitter.
3. Hur lång är du?169 cm (trodde jag var 168,5, men jag blev mätt i höstas och jag har visst vuxit!)
4. Vilken är den senaste filmen du sett?Damernas detektivbyrå, del 1 och 2
5. Vem ringde du senast? Lennart igår kväll när han var i matbutiken.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Julia. Vi kom överens om att talas vid på Skype i morgon kväll.
7. Vad är dagens planer?Vi ska snart iväg på midsommarfest till goda vänner. Promenerar hem (7-8 km) i natt.
8. Föredrar du att ringa eller sms?Ringa ibland, messa ibland
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?Min mamma har varit änka i 25 år.
10. När såg du din mamma senast?I mars när jag var i Finland.
11. Vilken ögonfärg har du?Blå.
13. Har du någon gång hittat en katt?Ja. Och gråtit mig till många kattungar när jag var barn.
14. Vilken är din favoritplats?Soffan? Min skrivbordsstol? Trädgården! Skogen! Fjället!
15. Vilken plats föredrar du minst? Slutet av långa köer. Jag blir otålig om jag måste vänta länge. 16. Var tror du att du befinner dig om tio år?Här, hoppas jag.
17. Vad skrämde dig som barn?Jag var otroligt mörkrädd en period, vågade inte gå ner i källaren. Min ena syster hade en kompis som hade berättat grymma spökhistorier…
18. Vem fick dig att skratta sist? Lennart försökte sitt bästa nyss.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?Nej, men de ligger nånstans hos min mamma.
20. Har du stationär eller bärbar dator?Både och.
21. Sover du med eller utan kläder?Ofta i en skön Nanso-pyjamas.
22. Hur många kuddar har du i sängen?En när jag sover. En extra när jag ligger och läser.
23. Hur många landskap har du bott i? Nu vet jag inte om allt är landskap, men ungefär. Tre: Nyland (Finland), Århus Amt (Danmark) Västergötland (Sverige)
24. Har du någon gång spytt på fyllan?Ja (men det är lyckligtvis mycket länge sedan)
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?Barfota, när man kan. Annars sandaler eller sköna skor.
26. Är du social?Ja.
27. Vilken är din favoritglass?Choklad-chili.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Tror inte det skulle bli så svårt...
29. Tycker du om kinamat?Inte speciellt.30. Tycker du om kaffe?Ja. Numera med mjölk i
31. Vad dricker du till frukost?Apelsinjuice. Ibland te, ibland kaffe.
32. Sover du på någon särskild sidaVänster.
33. Kan du spela poker?Nej.
34. Tycker du om att mysa?Ja
35. Är du en beroendemänniska?Beroende av vaddå? Men ja, antagligen. Vet åtminstone en hel del jag är beroende av...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?Ja. När jag jobbade på universitetet i Helsingfors var vi tre personer på samma institution som hade födelsedag samma dag.
37. Vill du ha barn? Det ville jag ju! Och lyckligtvis fick jag det också. Två vackra och kloka barn har jag. Sen har jag fått bonusbarn också.
38. Kan du några andra språk än svenska?Finska, danska, engelska, tyska. Har kunnat isländska, men den har tyvärr rostat.
39. Har du någonsin åkt ambulans?Ja, alldeles ensam.
40. Föredrar du havet eller en pool?Havet och insjöar. Pooler stinker klor.
41. Vad spenderar du helst pengar på?Helst? Resor kanske.
42. Äger du dyra smycken?Aldrig någon som gett mig diamanter.
43. När känner du dig lycklig?För det mesta.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?Några skivor hembakat danskt rågbröd med smör och ost.
45. Vem är den roligaste människan du känner?Mark Levengood.
46. Välj ett ärr på din kropp?Stort ärr på vänster knä. Meniskoperation 1983.
47. Vad har du för ringsignal?Ring, ring.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?Hittade ett rosa förkläde som jag hade på min pappas 40-årsdag 1966.
49. Flirtar du mycket? Nej det tror jag inte.
50. Var togs din profilbild för din blogg?Den har jag tagit själv. I badrumsspegeln. Borde byta ut den.
51. Kan du byta olja på bilen?Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter?Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste?Annika Thor: Motljus
54. Läser du dagstidningen?Ja. Gillar verkligen Göteborgsposten. Har alltid läst dagstidningar.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?Nej. Däremot på Språktidningen, som gärna skulle få utkomma varje vecka.
56. Dansar du i bilen?Det blir för trångt. Däremot sjunger jag gärna i bilen.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?P1
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?Anteckningar under samtal med skattemyndigheterna i Finland.
59. När var du i kyrkan senast?Förra söndagen, på Albins dop.
60. Vem utmanar du? Alla som har lust att svara!

2 kommentarer:

Anni sa...

Så proper och ordentlig du låter...
;-)

Öbon sa...

Kul att du antog utmaningen!

Du, det där regnet, eller skyfallet, på midsommarafton var verkligen något i hästväg. Hade glömt en lakanstvätt ute, det var bara att tvätta om den, allt var alldeles lerigt. Men haglet slapp vi.