söndag 11 januari 2009

RIP

Idag är det exakt 25 år sedan min pappa dog. Requiescat in pace! Minns att både Jonatan och Julia, redan när de var små, tyckte det var så sorgligt att de aldrig hann träffa sin morfar (eller farfar, för den delen).

I sina glansdagar liknade min pappa Fred Astaire och han älskade också att dansa.

Det här är alltså Fred Astaire, och inte min pappa...

Han var det som lärde mig dansa, när jag var kanske 4-5 år. Då var det vanligt att fira runda födelsedagar på ungdomsgården i byn där jag växte upp (och där min pappa också växte upp) - och där jag själv valde att fira min 40-årsdag för snart sju år sedan. Minns många av festerna från min barndom: att det var roligt att hjälpa till i köket, att det alltid serverades nattsmörgåsar. Och att det dansades. Sen på 70-talet någongång, gick jag på danskurs för den legendariske Åke Blomqvist. Vals, tango, foxtrot och jive, fick vi bland annat lära oss. Och disco.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så då följer du Let's Dance också? Det är så roligt att dansa! Skulle vilja få iväg ungdomarna här på buggkurs, men det är rackarns svårt att hitta tider som passar - vi kanske får träna på hemmaplan, precis som du gjorde med din pappa!

Anni sa...

har tagit steget ut ur garderoben nu också...

Anni sa...

Eriksgata, ja, måste väl till västkusten också?