onsdag 12 november 2008

Mera rosarandigt

Söndag kväll satte jag upp vävtapet på den del av väggen där vi bytt ut gipsskivor, men inte ska kakla (det kommmer upp en duschvägg till duschutrymmet sen) och gjorde en första grundmålning. På måndag hann jag sedan måla ytorna två gånger med våtrumstäckfärg, så nu är de ytorna klara och vattenfasta.

Måndag kväll var det sedan dags för lite klister och klet igen. Nu var det golvets tur. Fästa ställningen till Puruskniven över golvbrunnen, limma fast den speciella manschetten över golvbrunnen, sedan lim över den och därefter Keragreen runt manschetten, Kerasafe på, hårda tag med spackelspaden. Sedan skära lagren runt golvbrunnen upp med den speciella Puruskniven, varefter klämringen och golvsilen kläms fast och SIMSALABIM, en golvbrunn som är säkrad enligt konstens alla regler:
Jag hade klippt till alla våder i förväg och pusslat ihop vid krångliga hörn, så sen var det bara att kleta vidare. Keragreen under, Kerasafe över, sedan mera Keragreen över alla skarvar, speciella innerhörn i våtrumsväv som klistras fast i innerhörnen (ett bakom min vänstra fot på bilden ovan) och också där smetar man Keragreen över alla skarvar.
(Cloetta: visst är det snyggt med rosarandigt mot det illgröna ;-)).

Nu är det klart för mera kakel och klinker!

1 kommentar:

Anonym sa...

åå lala! ni är faktiskt jätteduktiga som fixar så mycket själva - mitt i allt vardagsstök...

Mona